Alle husstandar i Hareid kommune fekk eit slikt postkort i postkassa. Der fekk dei informasjon om undersøkinga og oppskrift på korleis dei kunne svare.
Kristian Stråmyr
Vi fekk inn 337 svar på undersøkinga. Det svarer til 8,5 prosent av dei som kunne svare, og er ein framgang frå 2023.
Under får du eit samandrag. Vil du fordjupe deg i alle tala, finn du fullstendige rapportar nedst i artikkelen.
Tydeleg framgang i tenestetilbodet
Nesten alle kommunale tenester har fått betre skår i 2025 samanlikna med 2023. Dette gjeld både helse- og omsorgstenester, skule og ikkje minst digitale løysingar. Til dømes har:
- Digitale tenester auka frå 4,4 til 4,7
- Fritidstilbodet for barn og unge gått opp frå 4,8 til 5,0
- Fastlegetenesta og legevakta begge auka frå 4,7 til 5,0
- Kulturskulen har fått betre vurdering frå 4,8 til 4,9
- Grunnskulen har gått frå 4,3 til 4,7
- Praktisk bistand og heimehjelp har auka frå 4,3 til 4,6
- Heimesjukepleien har gått frå 4,0 til 4,4
Det er eit men her, og det er at i 2023 gjekk karakterane til mange av tenestene ned, så no er dei tilbake til 2021-nivå – sånn omtrent.
Kultur og møteplassar i vekst
Kulturtilbodet i Hareid får no ein skår på 4,3 (4,1), og møteplassar der ein kan treffe andre har hatt ein markant auke frå 3,8 til 4,5. Det same gjeld tilbodet av kafear, restaurantar og uteliv, som har gått frå 3,2 til heile 4,6 – den største enkeltauken i heile undersøkinga.
Hareid som bustadkommune
Mange innbyggarar opplever Hareid som ein stadig betre plass å bu. Tilgangen til å kjøpe bustad har auka frå 4,1 til 4,5, og oppvekstmiljøet for ungdom har fått betre vurdering (frå 3,7 til 4,1). Området der ein bur får no ein skår på 5,2, og luftkvalitet og støy blir vurdert som svært god (5,4 og 4,9).
Manglande tillit til kommunen
Trass i framgangen på mange område, viser undersøkinga at tilliten til kommunen har gått ned. Gjennomsnittet for spørsmål knytt til tillit ligg no på 3,4 – ned frå 3,8 i 2023. Særleg låg er tilliten til at kommunen behandlar saker likt (3,2) og at kommunen har eit godt omdømme (3,1).
Også vurderingane av lokalpolitikken er låge:
- Korleis folkevalde lyttar til innbyggjarane: 3,4 (3,6)
- Moglegheit til å påverke politiske avgjerder: 3,3 (3,4)
- Korleis kommunen følgjer opp vedtak: 3,3 (3,5)
Kva kan bli betre?
Dei som svarte på innbyggarundersøkinga fekk også høve til å utdjupe gjennom to fritekstsvar. Det kan gi eit innblikk i kvifor dei har vald å gi karakterane dei har gitt.
Det eine spørsmålet som blei stilt var «Kva kan gjere kommunen betre»:
- Økonomistyring og prioriteringar er det mest gjennomgåande temaet her. Mange uttrykkjer uro over dårleg økonomistyring, overinvesteringar og feilprioriteringar. Det blir etterlyst betre kontroll, færre prestisjeprosjekt og meir fokus på kjerneoppgåver som helse, skule og eldreomsorg.
- Mange peikar på dårleg vegstandard, manglande asfalt, farlege kryss og manglande vedlikehald av offentlege bygg og leikeplassar. Det blir også etterlyst betre kollektivtilbod og universell utforming.
- Innbyggjarane er uroa for kutt i barnehage og skule, og fleire ber kommunen prioritere barn og unge. Det blir etterlyst betre SFO-ordningar, fleire møteplassar og styrking av skulemiljøet.
- Fleire uttrykkjer mistillit til både administrasjon og politisk leiing. Det blir etterlyst openheit, færre stillingar i rådhuset, og at politikarane må ta ansvar og lytte meir til innbyggjarane.
- Innbyggjarane ønskjer betre informasjon, raskare svar og meir medverknad i viktige saker. Det blir etterlyst betre dialog, meir synlegheit og at kommunen må bli meir serviceinnstilt.
Kva fungerer bra?
Det andre spørsmålet var «Kva fungerer bra i Hareid kommune?»
- Mange innbyggjarar uttrykkjer at dei trivst godt i Hareid. Dei omtalar kommunen som ein fredfull og trygg stad å bu, med eit godt nærmiljø og eit positivt fellesskap. Nokre trekkjer fram at det har skjedd mykje bra i det siste, og at dei merkar ei positiv utvikling i kommunen.
- Innbyggjarane gir ros til dei kommunale tenestene, særleg innan helse, barnehage og skule. Dei tilsette blir omtalt som dyktige, engasjerte og imøtekomande – og fleire peikar på at dei gjer ein god jobb trass i stram økonomi.
- Naturen i Hareid blir løfta fram som ein av dei største kvalitetane ved kommunen. Innbyggjarane trekkjer fram både fjord, fjell og skog, og at det er gode moglegheiter for turar og rekreasjon. Dette gir både trivsel og helsegevinst.
- Det er stor aktivitet i frivilligheita, og mange rosar både kulturtilbod og idrett. Biblioteket blir nemnt fleire gonger som ein viktig møteplass, og det er tydeleg at frivillige lag og organisasjonar spelar ei sentral rolle i lokalsamfunnet.
- Fleire innbyggjarar opplever at kommunen er open for innspel og gir god informasjon. Kommunikasjonsarbeidet – både digitalt og i møte med folk – blir trekt fram som positivt.
Alle tala
Her kan du laste ned alle resultata frå innbyggarundersøkinga:
Artikkelen er delvis laga ved hjelp av AI-verktøyet Copilot.