Lovgrunnlag
Lov om helse- og omsorgstjenester § 3-2. 6 a.
Lov om pasient og brukerrettigheter § 2-1 a
Rett til klage
Lov om pasient- og brukerrettigheter § 7-2.
IPLOS-registrering
Ja.
IPLOS-tenestetype 250: Psykisk helse/rus.
Kostnad
Det er ikkje krav om eigenbetaling.
Mål for tenesta
- At mennesket i størst mogleg grad skal kunne meistre eige liv, og oppleve verdigheit
- Bidra til å skape gode levekår for menneske som har behov for helsehjelp innan psykisk helse og rus gjennom å formidle tru på betring, moglegheit til å ta eigne val og påverke eige liv
Kriterier for tildeling
- Tenestemottakar har utfordringar knytt til psykisk helse og/eller rus
- Tenestemottakar er i krise eller i sorg
- Tenestemottakar er pårørande til nokon med psykisk helse og/eller rusutfordringar
Praktiske opplysningar
- Tenesta for psykisk helse og rus tilbyr tenester til menneske med psykiske – og /eller rusutfordringar, menneske i krise og sorg og til pårørande
- Tenesta skal bidra med støtte og hjelp til menneske som står i fare for å utvikle, har varig eller midlertidig nedsett evne til eigenomsorg.
- Målgruppa er i hovudsak aldersgruppa 18 år og oppover, men det vert og drive arbeid retta mot psykisk helse i barnehage og skule
- Tenestemottakar får tenesta ved tilvising frå lege, spesialisthelsetenesta, helsestasjon, skulehelseteneste eller ved å ta direkte kontakt med tenesta. Bruk helst kommunen sitt søknadsskjema
- Innhaldet i tenesta kan vere, til dømes:
- Førebyggande arbeid
- Koordinering av tenester og ev. utarbeiding av individuell plan
- Kartleggingsarbeid
- Nettverksbygging
- Støttesamtalar
- Strukturering av kvardagen
- Aktivisering
- Innsøking til rusbehandling og tilvising til andre instansar
- Oppfølging av gravide rusmisbrukarar
- Tvangstiltak overfor rusmiddelavhengige
- Økonomisk rettleiing
- Tverrfagleg samarbeid med Nav kring IPS
- Utlevering av brukarutstyr etter individuelle avtalar
Oppgåver som tenesta ikkje inkluderer
- Vekking og transport til skule og/eller arbeid.
- Praktisk bistand (utan opplæring)
Forventningar til tenesteytar
- Opptrer respektfullt overfor tenestemottakar
- Tilbyr fast kontaktperson så langt det let seg gjere
- Kontakt innan tre veker etter mottatt søknad
- Individuell oppfølging, jf. enkeltvedtaket
- At tenesta tenkjer familie og nettverk
- At tenesta held avtaler
Forventningar til tenestemottakar
- Har eit eigendefinert ønske om hjelp
- Held avtalar
- Gjev beskjed i god tid dersom du vert hindra i å møte